dinsdag 17 december 2013

Champagne N. Potié

Ten eerste, ik ben enorm slecht in frans spreken, het verstaan gaat steeds beter en beter maar dan nog iets kunnen terug zeggen is nog altijd even moeilijk! :-D Maar de opendeurdag was in Condé-Sur-Marne dus moest ik uitermate mijn beste doen om alles te verstaan (met behulp van Dennis natuurlijk).

Even wat uitleg over N. Potié zelf.
Ik en Dennis leerden de champagne kennen dankzij het trouwfeest van onze beste vrienden dat plaats vond in Condé-Sur-Marne zelf. Zij gingen er wel vaker naartoe maar ons was het de eerste keer. De B&B waar zij verbleven was bij Bruno, een super schattig en lollige man die super graag kookt (en ook super lekker eten maakt!) maar ook heel goed paté kan maken (zoooo lekker!!).
De champagne "boerin", Line. Ook een super lollige en vriendelijk vrouw met een uitleg en verhalen die je nooit zullen vervelen (als je alles verstaat dan toch :-D)
Anyway! Dit weekend was er dus opendeurdag met allemaal leuk en lekkers te koop! Paté, fois gras, duif, honing, verschillende soorten fruitsappen, wijn, juwelen, kleding,... Maar vooral champagne! :-)
Er was ook een koud buffet voor de aanwezige met (heel veel) paté, pasta, groenten,...
Daarna een kaas buffet (met één "iets" mindere kaas :-D) en tenslotte een dessert buffet met creme bruleé! (omg!)
Ik zal je iets vertellen wat je zeker moet onthouden!
Als je ooit in Frankrijk kan genieten van een buffet, schrik dan niet van de mensen die het buffet aanvallen alsof het oorlog is en er geen eten meer is :-D er is genoeg voor iedereen!
Maar je doet dat zelf ook als je al dat volk naar het buffet ziet stormen. (guilty!)
Het was super lekker, we hebben veel gegeten en ook veel champagne gedronken :-)
We hebben er echt van genoten!

(de foto's zijn niet wow omdat ik mijn kodak was vergeten, ja inderdaad shame on me!)








Olivierke is toch schattig eh! :-D 

Next up!
Mijn fave lijstje van restaurantjes :-) Met alle uitleg natuurlijk en veel slijm slijm... :-D 

xoxo 
Rebecca

Geen opmerkingen:

Een reactie posten