woensdag 15 januari 2014

Gevulde paprika en champignon met oven aardappeltjes

Ik heb voor de zekerheid ook maar een paprika gevuld om dat ik weet dat Dennis niet van gebakken champignon houd, ook al was de vulling er van wel supa delicious! ;-)


Voor de aardappeltjes heb ik krieltjes gebruikt en net niet beetgaar gekookt. In schijfjes gesneden en met wat arachide olie in een ovenschotel gedaan met kruidenzout ( zout, peper, look, paprikapoeder, lekkere kruiden. Kan je gerust zelf maken met verschillende kruiden) Een 20 min in een voorverwarmde oven van 200°.

De vulling is het meeste werk. Een uitje met wat look aanstoven en dan het lamsgehakt (of kruidengehakt) aanbakken samen met een koffielepel komijnpoeder, een beetje cayenne poeder en kaneel. Laat het gehakt niet te lang bakken want het gaat nog in de oven ;-)
Bij het gehakt doe ik dan een blik tomatenblokjes en een potje tomatenpuree. Laat het vocht "weg" koken op een zacht vuurtje. Op het einde doe je er nog pijnboompitten en verse koriander bij.

Ik koos voor paprika en champignon om op te vullen maar dit gaat ook met aubergine of courgette,...

Na 15 min heb ik de oven afgezet en gekeken of de aardappeltjes bijna klaar waren ;-)
De gevulde groentjes bij in de ovenschotel gezet en de oven nog een 10 min bij gedraaid (15 min in totaal)
De laatste 5 min heb ik wat kaas (voor de liefhebbers, ik hou van kaas!) boven op de groentjes gedaan en de stand op gril gezet.

Check af en toe want nu de oven warm is gaat het snel!
De paprika is beetgaar, als je hem wat verder gaar wil, gewoon een paar min bijdraaien ;-)

Dit is eigenlijk iets wat je op voorhand kan maken! Super gemakkelijk dus :-D


Natuurlijk was dit veel te veel :-D mijn paprika was redelijk groot. Maar we hebben er wel van genoten.
En ik zie wanneer Dennis iets lekker vindt ;-)


Dit weekend gaan we bij Taki eten (Grieks restaurant) en ja ik beloof dat ik foto's zal maken. (ik zal het deze keer niet vergeten) :-D

See ya!!!

xoxo Rebecca 

ps: Like & share---> thank you! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten