zondag 30 maart 2014

O Geros presenteert: Symfonie à la Carte!



Met een super chef zoals Mariane Tzamouranis was ik er zeker van dat dit een super avondje ging worden!
O Geros is een familie zaak en dat voel je ook aan de sfeer. Je kan er genieten van een culinair "feest", als ik het zo mag zeggen (want een feest is dit zeker voor mij!)
Een bediening waar niemand aan kan tippen (Mercikes Vallina!) en natuurlijk mocht het super gezelschap niet ontbreken!

(foto's, zijn met de gsm genomen soo...) :-D 

Het begon met een Gin-Tonic en eindigde ook met een Gin-zonder tonic ;-)


Number one!

Ik vond dit concept zeer leuk: Symfonie à la Carte!
Een culinair avondje met een mini concert. Tussen elk gerechtje was er een blok van 3 nummers. En dan ook nog eens Jazz. (ooh jawel...) Met dank aan dit geweldig duo Kim Versteynen (prachtige stem!) en Tim Finoulst (ongelooflijk gepassioneerd, dat zag je!) voor de leuke muziek en natuurlijk ook sfeer!




Als voorgerecht kregen we een proevertjes plank met liflafjes van het moment.
Er lagen verschillende lekkere "hapjes" op bv. calamares, gebakken inktvis, zelfgemaakte ham, tzatziki, olijven, een soort tartare van groentjes,... zo veel lekkere dingen, ik zou het elke dag kunnen eten! 


Merci Vallina voor mijn foto! ;-) 

Als hoofdgerecht kon je kiezen tussen:

Een filet van goudbrasem met kruidensalade en artisjokhartjes geserveerd met gouden krieltjes. 



Dit had ik gekozen, trust me! FORMIDABEL!
Ik hou enorm veel van vis (en vroeger moest ik er niets van weten eh!) en zeker op vel gebakken! Het krokante gecombineerd met het smeuïge van de vis, gewoonweg overheerlijk :-) De kruiden salade paste er perfect bij. Verse kruiden zoals bladpeterselie, bieslook, jonge scheutjes, rucola, veldsla,... (schiet me dood als ik iet vergeten ben ;-) ) Met een frisse toets van citroen (denk ik) en olijfolie. De aardappeltjes waren super zacht, heel goed gekruid en zoals je ziet, superleuk ge serveert! (ik hou van die keramieke potjes en pannetjes)  

Of

Speenvarkentje met gekarameliseerde zilveruitjes en babyworteltjes geserveerd met mediterrane gratin.



Volgens Dennis was dit een TOP gerechtje! Het speenvarkentje was enorm zacht en de zwoerd van het varkentje was zo krokant gebakken en daarna als een mooie crumble op het vlees gedresseerd. (Super leuk btw) De groentjes paste er zeer goed bij, vooral de zilveruitjes (Dennis is hier dus verzot op :-D ) En de gratin was overheerlijk! (natuurlijk kan ik zoiets niet weerstaan om ook te proeven) Het was een aardappelgratin met feta en (ik denk) paprika in? in ieder geval super lekker en wil ik zeker nog eens eten! 

Het dessert was natuurlijk een raadsel voor iedereen: Fantasie van de chef! 
Ik hou ervan als ik dit op een kaart zie staan. Dit prikkelt mijn nieuwsgierigheid en smaakpapillen nog meer! 
En zoals ik wel verwachte...



Was dit gewoon...


Ik heb hier zelfs geen woorden voor! 
Het was geïnspireerd (natuurlijk zit hier een verhaal achter) op een Engels dessert "Trifle" maar op een meer nonchalante manier gebracht. Het nonchalante werd op een of andere manier van niveau verhoogd.
Chocolade en aardbeien (het klinkt misschien cliché maar) een heel goede combinatie! 
Chocolade brownie gecombineerd met verse aardbeien en een frisse creme,... ongelooflijk he! Ik wil meer van dit! :-D 
Ik vond het ook super leuk hoe ze dit had gebracht! Van binnen naar buiten, heel origineel. 

En omdat ik de foto van Vallina super vond: 



O Geros, zeker een aanrader! 
Vooral voor het eten (haha) maar ook voor de geweldige mensen die er werken :-) 

Ik hoop dat jullie hiervan kunnen genieten en dat jullie geïnspireerd zijn, ik heb er in ieder geval enorm van genoten. 

Maar zoals ik al zei: het begon met een Gin-Tonic en eindigde met 


GIN 
http://www.6moments.be/


Tot de volgende!! 




ps: vergeet dit zeker niet te liken of mij te volgen.. VIND IK LEUK



Geen opmerkingen:

Een reactie posten