woensdag 13 november 2013

Eat, Love, Shoot!

Wat kan ik het beste? de vraag die ik steeds aan mezelf en aan andere vraag...
Het antwoord: ETEN! ja dat kan ik wel het beste :-D ik eet altijd, denk steeds aan eten, ik werk zelfs met eten!

Ik ben Rebecca en vanaf vandaag ga ik alles delen met jullie (of wie dit ook leest) over mijn goede maar ook slechte ervaringen met eten.
Waarom? Omdat ik ervan hou! ;-)

Mijn liefde voor eten begon eigenlijk pas 3 jaar geleden, toen ik pas samen was met Dennis, mijn liefdevolle partner, die ook van eten houd net zoals ik! Daarvoor vond ik een bebloede rundsteak het vieste en vettigste wat er bestond :-D (ik deed zelfs plastieken handschoenen aan om de steaks vast te nemen)
Vis vond ik NOT EATABLE! Enkel mosselen vond ik lekker.
Bij ons kregen wij boerenworst met aardappelen en rodekool of kotelet met vleessaus en wortelpuree of spaghetti voorgeschoteld. En 1 keer in de week (meestal woensdag) frieten met een curryworst :-D

Anyway, elke vrijdag avond kookte we voor elkaar en soms voor mijn ouders. Mama vond het wel eens fijn om niet te koken ;-) De gewone gerechten in een nieuw jasje steken deden we vooral. Zoals bv cannelloni met ricotta en spinazie of een gewone steak met zelf gesneden frieten :-)
Met de inspiratie van Jeroen Meus en het experimenteren van Jamie Oliver was ik vertrokken!
En door alles zelf te bereiden en te experimenteren met ingrediƫnten die je nog nooit gegeten hebt of nog nooit van gehoord hebt, eet ik nu alles! En mijn papa en broer ook bijna :-D

Ik hou nu van vis en zou het liefst elke dag vis eten maar natuurlijk moet ik ook toegeven aan de drang naar vlees en gevogelte.
Ik heb ook veel kruiden, oliƫn en verschillende culturen leren kennen en leer elke dag bij. Het liefste zou ik alles zelf kweken van groenten tot kruiden maar met mijn klein terras zal dat moeilijk gaan :-D

Wat ben ik van plan met deze blog? Ik ga elke week eten posten (ofcourse). Zelf gemaakt, op restaurant of bij vrienden. Dus elke emotie die er aan te pas kwam zet ik dan samen met een foto (of meer foto's) in mijn blog. Net zoals ik op instagram doe en op facebook maar dan met wat meer uitleg ;-)

Ik hoop dat jullie er van genieten!

xoxo Rebecca



Geen opmerkingen:

Een reactie posten