dinsdag 26 november 2013

Pompoensoep met kaneel!

Een extra post! :-D Dat hadden jullie niet verwacht eh?

Ik had nog wat groentebouillon over en er stond nog een gigantisch pompoen te wachten op mij dus ik dacht, ik maak er gewoon pompoensoep van! Natuurlijk had ik wel veel te veel pompoen :-D




De "main ingredients" zijn natuurlijk ui en look. Ik eet bijna niets zonder look (in gerechten eh, niet op mijn boterham :-D )

Een worteltje, tomaatje, paprika,... Ik maak mijn soep meestal met "leftovers", groenten van de dag ervoor of die je over had van je middag maal. 


En bouillon! Ik had nog wat over en die heb ik dan aangelengd met wat water en een half bouillonblokje (groentebouillon) tot ik 1l bouillon had ;-) Deze bouillon heb ik in mijn vorig gerecht met een kaneelstokje laten inkoken, dat geeft een sterke "winterse" smaak.

Zorg ervoor dat je groenten altijd onder staan met bouillon (waarom weet ik niet, volgens Jamie Oliver is dat "importanté") :-D 

Laat de soep maar even inkoken (1uur/1,5uur) en daarna mixen. Je kan daarna nog wat bij kruiden met bv verse peterselie, peper en zout. Of zoals ik met komijnpoeder.  

Afwerking met boursin of met geitenkaas (altijd lekker!) 


Hier kan ik nu eens echt van genieten!

Tot morgen!

xoxo Rebecca

Geen opmerkingen:

Een reactie posten