zondag 24 november 2013

Wannes Raps

Woensdag waren we 3 jaar samen en dat verdiende natuurlijk een gezellig en "romantisch" etentje!

Wannes Raps, een genereuze keuken in een gemoedelijk decor... 
Een klein gezellig restaurantje dat gevestigd is in Diest sinds 9 oktober 2012. Nog jong maar al zo veel geschiedenis!
Werken met alledaagse ingrediƫnten en daar iets ongewoons of speciaal mee doen dat is hun "doel". En daar zijn ze (volgens ons) in geslaagd!

Een menu: voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht waar je telkens kaan kiezen uit 3 gerechten.

Als voorgerecht had ik de homemade garnaalkroketten. Iets wat iedereen wel lust (denk ik) en waar je praktisch niets verkeerd mee kan doen.


Simpel geserveerd met krokante bladpeterselie en een schijfje citroen (zoals het moet!)
Het was enorm lekker! 

Het hoofdgerecht dat ik gekozen had was een kabeljauwhaasje met verschillende soorten wortel, risotto en een zalige vinaigrette. Dit was voor mij perfectie!


De kabeljauw was prachtig gegaard, een klein beetje glazig nog (zoals ik hem het liefste heb) en de vinaigrette had een kleine zuurtegraad wat enorm goed bij het zoete en aardse van de wortel paste. Kortom het was AF!

Ik ben niet zo een dessert persoon (tenzij het chocoladefondue is) dus koos ik al dessert voor een kaas bordje met kweepeerpasta.



Weer simpel geserveerd met gedroogd fruit en noten. De kweepeerpasta was prachtig op smaak en paste perfect met de kaas.

Wannes Raps, zeker een aanrader! En ons zullen ze er zeker nog terug zien. (SOON!)


Dinsdag komt er weer een "food" post, dan ga ik weer iets experimenteren. EN! ik ga jullie ook vertellen over een prachtige champagne. Een wie, wat en waar!

Tot dinsdag!!!
xoxo Rebecca


ps: sorry voor de late post ;-) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten